Gyógyszertári marketing IV.

Napjainkban még népszerű eszköz a TV reklám, a gyógyszergyártók előszeretettel alkalmazzák, a patikáknak szerényebb költségvetésük miatt nem telik ilyen mértékben TV reklámokra (legfeljebb a patikaláncoknak), de az internet számtalan lehetőséget kínál és gyorsan terjed a nyomtatott sajtóreklámok, a hagyományos hirdetési eszközök rovására. Az interneten a gyógyszertárak weboldalakat üzemeltethetnek, patikusok online fórumokon vagy e-mailben tanácsokat adhatnak, regisztrációval érdeklődőket szerezhetnek, közösségi oldalakon, online portálokon hirdethetik magukat és követői bázist építhetnek, illetve keresőmarketinget alkalmazhatnak. 
 
Az internetes reklám esetén egyesek a közösségi oldalakon kifejtett marketingre „esküsznek” mások a keresőoptimalizálásban látnak nagyobb lehetőséget, olyan erős közösségi média (marketing) jelenléttel párosítva, amelynek nem a fizetett hirdetés az alapja, de bizonyos esetekben alkalmazzák ezt az eszközt is – hangsúlyozza Máté Balázs online marketing tanácsadó. Szerinte mindkettőt alkalmazni kell a hatékony marketing stratégia érdekében. 
 
A fizetett hirdetések esetében fontos megemlíteni a „reklámvakság” esetét: a „reklámvakság” kifejezés azt jelenti, hogy „az emberek kerülik a reklámokat, tudván, ezek fizetett hirdetések, ergo mindenki számára világos, hogy nem feltétlenül a legjobbakat hozza ki a Google a találati lista elején, csak azért kerültek oda, mert fizetnek érte. Ezt tudván elkerülik, átsiklanak a fizetett hirdetéseken és a valóban relevánsakat, az organikus listában elsőként jövőket nézik meg.” - állítja Máté Balázs szakember. Ide azonban csak keresőoptimalizált weboldallal lehet bekerülni. 
 
Az internetes marketing esetében még mindig lényeges szerepe van az e-maileknek is, ezt állítja a Custora egyik tavalyi tanulmánya: „Az email egy növekvő trend az e-kereskedelemben, ahogyan növekszik azon kereskedők száma, akik közösségeket építenek fel és email címeket gyűjtenek össze, majd ezeket a „tagokat” vásárlókká konvertálják. Az organikus keresés megbízható csatornaként nő, megerősítve azon erőfeszítéseket, amelyekkel kiegészíteni igyekeznek a releváns és informatív szerkesztett tartalmakat a keresőmarketingbe történő befektetéssel.”
 
„Az emailnek továbbá magasabb a vásárlói élettartam – értéke (a jövőbeli profit, amelyet a cég egy vásárlótól vár el az üzlettel fenntartott kapcsolata során), mint a közösségi média csatornáknak. Az email esetében ez az érték 12 százalékkal magasabb az átlagnál, míg a Facebooké 1, a Twitteré 23 százalékkal az átlag alatt helyezkedik el.”
 
Google+

Szakmai oldalak

hasznos linkek

tovább

Kapcsolat

üzenetküldés
 

tovább

patika-lap.hu

Gyógyszerinformációs és kereskedelmi portál

tovább