HC Pointer Kft.

7634 Pécs,
Ürögi fasor 2/A

Cg.: 02-09-000359

Tel.: 72 / 504-054
Fax.: 72 / 504-055

1072 Budapest,
Klauzál u. 35.

Tel.: 1 / 327-4090
Fax.: 1 / 342-6780

E-mail: info@pointer.hu

Kereskedelmi szoftverek
 
PROFF-IT termékcsalád

Ez a szoftvercsalád a HC Pointer Kft. talán legszerteágazóbb megoldása, amelyet a legkülönfélébb profilú kereskedelmi tevékenységek támogatására fejlesztettük ki. A rendszer jelenlegi funkcionalitása az 1991 óta folyamatosan zajló fejlesztői munka összes eredményét tükrözi. 
 
A legkülönbözőbb felhasználói csoportok igényeit szolgáljuk ki. Az általános kereskedelmi funkciók mellett olyan speciális modulokkal is a partnereink rendelkezésére tudunk állni, mint pl. a jövedéki termékek kezelése, bizományos vevői és bizományos szállítói készletek nyilvántartása és elszámolása, éttermi specialitások (receptúrák kezelése, alapanyagok elszámoltatása, pultos funkciók, stb.), ruházati termékek méretek szerinti nyilvántartása és forgalmazása, stb.
 
Jelenleg mintegy 2500 számítógépen üzemeltetik a nagy- és kiskereskedelmi szoftvereinket. Az ismertebb partnereink: Magyar Posta Zrt, Magyar Honvédség, Alexandra könyvesbolt hálózat, számos CBA üzlet, több LEVI?s márkabolt.
 
Különösen sikeresek a bolthálózati megoldásaink, amelyek az adott vállalkozás tevékenységének teljes spektrumát lefedik a központosított beszerzéstől és raktározástól a saját és idegen üzletek ellátásán át  beleértve a logisztikai feladatok támogatását is az árak és akciók központi képzéséig és egységes vagy éppen boltonként eltérő módú  érvényesítéséig, valamint a boltok tételes elszámoltatásáig.
 
A termékcsalád tagjai:
 
-Proff-IT kassza. Az intelligens pénztárgéprendszereinket működtető szoftver. A legújabb, 3.10 verziója az EURO-ra történő átállás után is használható         pénztárgéprendszerünknek meghatározó komponense.
-eProffIT. Az általános - back office - kereskedelmi funkciókat támogató szoftver.
-ProffCom. A bolthálózatok telephelyei közötti adatforgalmat menedzselő rendszer.
 
 
 
Proff-IT kassza
 
Vállalkozásunk tevékenységének meghatározó hányada a pénztárgéprendszerek köré szerveződik. A kezdetektől figyelemmel kísérjük az APEH Pénztárgép és Taxaméter Technikai Bizottsága által megfogalmazott követelményeket. Ezekhez igazodva születtek meg az egyre újabb PC alapú pénztárgépes megoldásaink, amelyekhez rendre megszereztük az APEH forgalmazási engedélyét is.
 
A legújabb, jelenleg is forgalmazási engedéllyel rendelkező pénztárgépes rendszereinket működtető szoftverünk a "Proff-IT kassza" névre hallgat. Közülük is legkorszerűbbek az elektronikus naplózási funkciót is tartalmazó, AP633 ás AP634 engedélyszámú megoldások. A két rendszer kizárólag a működés fizikai platformját biztosító személyi számítógépek gyártójában különbözik: az előbbi az IBM MT/81, míg az utóbbi a DELL Optiplex termékcsaládjával telepíthető.
 
 
                     
 
Az IBM illetve DELL gyártmányú számítógép, valamint a Proff-IT kassza szoftver mellett a pénztárgéprendszer harmadik fontos komponense az IBM gyártmányú blokknyomtató, és a benne működő adóügyi egység. A nyomtató hőpapírra dolgozik, ennek köszönhetően a működése rendkívül csendes és gyors. Kontrollszalag nem keletkezik, azt a speciális követelmények szerint megvalósított elektronikus naplózási funkció helyettesíti.
 
 
Proff-IT kassza, v 3.10 - felkészítve az EURO üzemmódra
 
A működés jogszabályi alapja: az APEH által az Adó és Ellenőrzési Értesítő 2006. januári 1-2. számában megjelent Követelményrendszer (Közlemény az adóigazgatási azonosításra alkalmas nyugta adását biztosító pénztárgépek és taxaméterek forgalmazásának, használatának feltételeiről és az azzal összefüggő nyilvántartási, elszámolási és adatszolgáltatási kötelezettségekről.).
 
A rendszer tartalmazza az EURO-ra történő átálláshoz kapcsolódó összes funkciót. Ennek köszönhetően mindennemű változtatás - így az egyéb pénztárgépes megoldások esetében  minimálisan elvégzendő adómemória cseréje - nélkül lesz alkalmazható az ún felkészülési időszakban, az EURO-ra történő átállás pillanatában, az átmeneti időszakban és a tisztán EURO (teljesen Forint-mentes) időszakban is.
 
A választható hardver eszközök:
- DELL Optiplex vagy Fujitsu-Siemens Esprimo PC
- DELL vagy Fujitsu-Siemens TFT monitor (normál üzemmód)
- ELO TFT monitor (érintőképernyős üzemmód)
- IBM 4610 KDx blokknyomtató, beépített adóügyi memóriával, és elektronikus naplózási funkcióval
- IBM vevőkijelző
 
Opcionális tartozékok:
- Metrologic (vagy egyéb gyártmányú) vonalkód olvasók
- Micra (vagy egyéb gyártmányú) mérlegek, akár vonalkód olvasóval
- Bankkártya terminál (OTP vagy KHB) on-line alkalmazása
- Másodlagos billentyűzet azonosító kódok beviteléhez
- IBM vagy Star pénztárfiók
- Szünetmentes tápegység (tetszőleges gyártótól)
 
Teljes körű bizonylatkezelés:
- nyugta
- egyszerűsített számla
- vevői visszáru
- sztornó
- göngyölegjegy
- nem adóügyi bizonylatok
 
Két igazi kuriózum a hazai pénztárgépes piacon:
- Kosár használatának lehetősége a kiszolgálás komfortjának növeléséhez.
- Az elektronikus naplófájlok ("kontrollszalagok") megtekintésének lehetősége közvetlenül a menüből.
 
Fizetőeszközök széles skálája:
- alapértelmezett, a használat időszakának függvényében: Ft vagy EURO
- egyéb valuták elfogadása az összes használati időszakban (USD, SK, PLN, ...)
- saját vásárlási utalvány
- idegen vásárlási utalvány
- bankkártya
- bónok
- visszáru jegyek
- stb.
 
A szoftver grafikus felületű, de tökéletesen használható egér nélkül is.
Érintőképernyős üzemmódban billentyűzetre sincs szükség a kezeléséhez. Ilyenkor használható a szoftverbe integrált billentyűzet, vagy bármely más, ilyen célra kifejlesztett touch-alkalmazás.
 
 
eProffIT kereskedelmi rendszer
 
 
A Proff-IT termékcsalád legfiatalabb, és egyben legígéretesebb tagját nevezzük ?eProffIT?-nak. A név megválasztásával jelezni kívántuk egyrészt, hogy a korábbi, DOS alapú szoftver összes pozitívumát továbbvittük, másrészt pedig utalni szerettünk volna az üzemeltetés lehetséges platformjára, az Internetre.
 
 
 
Az eProffIT rendszer néhány technológiai jellemzője:
  • A háromrétegű alkalmazás alapja egy web alkalmazás-szerver, amelyhez vékony kliensek (böngésző, kassza program) csatlakoznak.
  • A rendszer tetszőleges relációs adatbázis-kezelővel képes együttműködni. A központi adatbázis céljaira ajánljuk az MS SQL Servert, míg kisebb üzletek esetében megfelelő lehet a FireBird adatbázis-kezelő is.
  • Platform-független, vagyis nem kötődik operációs rendszerhez. 
  • Akár webáruházként is működtethető.
  • A távoli telephelyek terminálként kapcsolódhatnak a központi adatbázishoz, vagyis nincs szükség lokális adatbázis-szerverek üzemeltetésére. Ezt a komoly előnyt csak abban az esetben érdemes kihasználni, ha a telephelyek között az adatkapcsolat stabilitása és sávszélessége garantált. Megfelelő garanciák hiánya esetén, a távoli telephelyeken is lokális adatbázisok alkalmazását javasoljuk.
  • APEH engedélyes PC alapú pénztárgéppel is használható.
ProffCom kommunikációs rendszer
 
Bolthálózatok esetében fontos feladat a telephelyek közötti adatáramlás megfelelő minőségének biztosítása. Ezt a funkciót támogatja a kommunikációs rendszerünk két komponense, a ProffCom szerver és a ProffCom kliens.
Nagykereskedelmi vállalkozások is haszonnal alkalmazhatják ezt a megoldásunkat függetlenül attól, hogy milyen áruforgalmi-logisztikai rendszert használnak, ugyanis a rendszer által kezelt adatok formátuma és struktúrája tetszőleges lehet.
A rendszer többféle műszaki platfromon működtethető, igazodva a rendelkezésre álló adottságokhoz. A direkt modemes adatcserétől az elektronikus levelekhez csatolt mellékleteken át az ISDN vagy ADSL kapcsolatra épülő Intranetig többféle változattal állunk partnereink rendelkezésére.
Internet alapú működtetés esetén a szervernek fix IP címmel kell rendelkeznie, a kliensek esetében megengedett a dinamikus IP.
 
ProffCom szerver
 
A kommunikációs rendszernek ezt a komponensét bolthálózatok központja, illetve nagykereskedelmi raktárak részére ajánljuk. Ezt az alkalmazást az adatbázis szerverrel azonos lokális hálózatba kapcsolt, jelentősebb ügyfélkör esetében jellemzően önálló, egyéb célra nem használt számítógépre telepítjük. Így biztosított az adatok automatizált átadás-átvétele az adatbázis szerver és a kommunikációs szerver között. A számítógépen Windows NT kompatibilis operációs rendszernek (NT/XP Professional) kell működnie.
 
A kommunikációs szerver lehetővé teszi az adott központi telephely és a vele kapcsolatban álló ügyfélkör közötti elektronikus adatcserét.
 
Az ügyfeleket (klienseket) többféle szempont szerint lehet egymástól független csoportokba szervezni, az adatokat és a tetszőleges dokumentumokat (Word, Excel, stb.) ezeknek a csoportoknak lehet címezni.
A kliensek bejelentkezésekor a szerver fogadja a beérkező adatokat, majd automatikusan továbbítja a klienshez a részére előkészített adatokat, dokumentumokat. A beérkezett adatok haladéktalanul átadásra kerülnek az adatbázis szerver részére, így azok azonnali feldolgozása is biztosított lehet.
A szoftver naplózza az összes tranzakciót, így lehetőség van a forgalmi adatok utólagos elemzésére is. 
 
ProffCom kliens
 
A kommunikációs rendszernek ezt a komponensét a bolthálózat központtól távoli (vele nem azonos telephelyen működő) tagjainál, illetve a nagykereskedelmi raktártól rendszeresen termékeket rendelő ügyfeleknél telepítjük. A működtetéséhez nincs szükség önálló számítógépre. A számítógépen Windows 98, vagy annál későbbi Windows operációs rendszernek kell működnie.
 
A ProffCom kliens szoftver segítségével - megfelelő jogosultság birtokában - hozzá lehet férni a központi raktár termék- és készletadataihoz, össze lehet állítani és el lehet juttatni a központba a rendeléseket, majd fogadni a visszaigazolásokat, valamint az árukísérő bizonylatot.
 
A ProffCom  kliens szoftver alkalmas autonóm - vagyis a helyi adatbázistól teljesen független -, vagy a helyi áruforgalmi rendszerhez integrált üzemmódban működni. 
 
 
Minden jog fenntartva! - 2006 - © HC Pointer Kft.